20 februari 2008

Mera skit

Bor man i Karlskrona har man nog inte missat sidan meranoje.se.
Sidan har väl blivit Karlskronas officiella nöjessida och de ska ha props för att de försöker, även om de ibland känns som de försöker för mycket och inte inser när det är dags att begränsa sig. De är sällan de har lyckats hålla en kategori på sidan levande i längre än ett halvår.
De är inte ensamma om att få storhetsvansinne i den här stan dock. Alltid ska folk ta sin verksamhet ett steg längre. Nästan alltid blev det ett steg för långt.
Att skapa någon slags metropol för en stad som har, vadå? 30 tusen invånare.
Gissningsvis går över hälften bort då de är för unga, för gamla eller inte har internet.
Men som sagt. De som ligger bakom och jobbar med sidan ska ha props för att de kör. Jag själv går ofta in på sidan och läser (okej, främst kollar jag vimmelbilderna. (Det är väl ungefär det enda de flesta gör som besöker sidan skulle jag tro)) och varje gång blir jag lite smått irriterat glad, vilket jag alltid blir när jag läser saker i från media. Det finns alltid något att irritera sig på.
Visst, de som jobbar för sidan får inget betalt men kom igen. Lite vettighet ska man väl kräva.

Jag har ända sedan artikeln om Kents konsert här i Karlskrona undrat om reportarna som skickades dit vanligen lyssnar på Kent eller om de en vecka innan konserten fick nyaste skivan i sin hand för att lyssna in sig hyfsat.
Inget ont om artikeln i sig och inget ont om vad folk har för smak, men de måste ju ha missat något. Eller så råkade jag bara hamna på någon annan kentkonsert än dessa två.
Hur kan man liksom missa att inte nämna något om att Kent slängt ut några av sina största klassiker? Hur många har inte Kevlarsjäl eller Utan dina andetag som sin kentfavorit?

Meranöjes senaste projekt är en modeblogg. Inte nog med att hela bloggvärlden på meranojes sida är lite skevt uppbyggt. eller ja, snarare är hela sidan lite kaosartad. Det är inget fel i att starta en modeblogg. Det måste ju alla seriösa sidor ha, men varför, varför, varför väljer man att kalla den "Mera stil" och låter två personer som skriver utan ett enda uns av stil ha hand om den?
Det är väl inte för mycket begärt att man rör sig med ett ! och inte "!!!!!.,.!" eller?
Tjejerna bakom har säkert trevliga tankar om mode och kan säkert bidra med något fint till modebloggandet och modevärlden, men måste de göra det på en sådan seriös sida som meranoje? För sidan suktar väl efter att tolkas som seriös? Kan de inte, som alla andra som skriver artiklar med någon taskig form av MSNspråk, använda sig av en egen blogg på exempelvis blogspot?

Tyvärr är nog modebloggen en av de få kategorier som kommer hålla i mer än ett halvår. Inte för att den är bra utan för att tjejerna tycker de är skitkul och skitbra.

Idag har jag även kommit fram till att jag inte borde bära massa flak öl, springa och ha sex på en och samma dag. Det blir jobbigt att ta sig upp och ner för trappen här hemma då.
Man tycker ju man i alla fall kunde fått träningsvärken för att man druckit massa flak öl, svängt runt som en tok på ronnebygatan och haft sex på en och samma dag, men de unga dagarna är väl förbi. Idag fick jag mig ett oranget kuvert så inte fan är jag ung längre.


1 kommentar:

Anonym sa...

Vi går la alla samma väg? Skön blogg för övrigt, så en personlig fråga från en främling... När kände Du att du inte ville bli äldre, det var så jag tolkade inlägget med orangea kuvert =) Kram

Skicka en kommentar