29 augusti 2008

Jag är fotograf.

Det har egentligen hänt massvis med saker jag har kunnat skriva om. 
En dam snodde min tvättid men jag vågade inte bråka så allt som hände var ett glatt hej från henne och ett mindre glatt hej tillbaka från mig.
Jag har börjat plugga. 
Jag har börjat komma in i att bo själv och har massa tankar om det.
Jag har börjat cykla här och var och har massa tankar om det. (Jag bor vid havet och det är motvind varenda gång jag cyklar hem. I onsdags när jag cyklade hem från skolan stod jag still större delen av tiden jag cyklade.)
... och i torsdags kväll fick jag ett mail.
43 fotografer med tillsammans 65 bilder kommer med i fotoboken om Sverige.
Jag är en av de fotograferna som fick med en bild, nämligen den här:

Nu måste jag bara komma på 2 rader text till och om bilden, alternativt om min syn på Sverige.
Dessutom måste jag skriva klart min projektbeskrivning som har deadline idag.
Prestationsångest.

Nu ska jag laga mat. Pasta och köttbullar är väl det enda lättlagade som finns hemma så vi tar det idag igen. Ikväll ska jag nog försöka ta en fotorunda. Såvidare jag blir klar med projektbeskrivning hyfsat tidigt i alla fall, vilket jag ska bli. Så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar