9 mars 2008

Kelso Kramer

Det har varit en sådan händelsefull vecka så jag har helt enkelt inte haft tid att skriva något. Förlåt.
Nej, okej. Nu ljög jag. Tvärtom. Den har varit så händelselös så jag helt enkelt inte haft något att skriva om.

Igår hade jag tråkigt så jag började kolla på That 70s show igen. Enligt mig världens bästa serie så jag har tittat igenom alla säsonger några gånger. Däremot var det flera år sedan jag såg Seinfeld, men nu när man var tvungen att skaffa digitalbox så fick jag tillbaka alla kanaler jag hade back in the days när jag bodde i lägenhet och därför har det blivit en hel del Seinfeld på sistonde. (vardagar 22.55 på 5an) Så först igår, när jag körde igång säsong 1 av That 70s show, märkte jag hur pass lik Kelso är Kramer i sitt agerande.
Gissningsvis är det det som är meningen. Kramer är ju trots allt en person att se upp till på många vis... och på många vis inte.
Seinfeld knappar för övrigt in på That 70s show på min topplista. Vi får se hur det ligger till efter jag kört igenom That 70s show igen.

För övrigt gillar jag att fundera på hur världen skulle vara om alla människor var så besatta av saker och ting, som personerna i Seinfeld är. De går verkligen in för varenda sak i den där serien.
Här i verkligheten är det snarare tvärtom. Därför ska jag slå en sak för ett liv i Seinfeldvärlden och verkligen gå in i mitt tittande av That 70s show nu.

Hej då.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar